Bom dia!
In de eerste week van mijn jaar hier kreeg ik al direct te horen dat we een presentatie over Manet mochten doen.. En vorige vrijdag was het dan zover! Ze waren er allemaal al 2 weken mee bezig, helemaal vol stress. En toen ik vroeg waarom, werd het duidelijk. Ze moeten hier alleen voor het vak Kunstgeschiedenis 1 keer per semester een presentatie doen. Ze zijn het dus totaaaal niet gewoon!
Ze staken er dan ook veel te veel nutteloze tijd in, in een presentatie die maar 20 minuten moest duren.
En nog iets heel raar, de presentaties gingen door op vrijdag, na school van 18uur tot 22uur. We werden dan wel beloond met pizza van de leerkracht.
Uiteindelijk was iedereen zo stressvol en was het een en al chaos, waardoor het uiteindelijk tot 23uur heeft geduurd.
Ik zelf heb ook gepresenteerd, maar we hebben het creatief opgelost. Ik deed mijn deel in het Frans, want ik speelde namelijk Manet himself!
Zaterdag ben ik dan verhuist naar mijn nieuwe familie! En die avond ben ik dan met mijn zus en jongste broer naar paar vrienden gegaan, waar we taco´s gingen eten!
Uiteindelijk was het wel half 2 eer dat die eindelijk klaarwaren, en 3uur eer dat we thuis waren. En dat op mijn eerste dagje hier. Het was dus ook wel wat onwennig omdat ik niemand kende, ook mijn broer en zus nog niet.
Zondag zijn we met het gezin (inclusief verloofde en liefjes) uit gaan eten voor de verjaardag van mijn papa!
´s Avonds waren we uitgenodigt bij de oma. Ook die nacht lag in dan laat in bed, dus maandagmorgen was het zwaar!
Maandagavond was er een kleine reunie van de AFS-studenten van Campo Grande! Lekker gezellig, echt fijne mensen!
Ik zal ook even mijn gezin voorstellen!
1 zus, 3 broers en 1 halfzus! En dan natuurlijk vadertje en moedertje
Ik slaap met mijn zus op de kamer, lekker gezellig.
En voor de rest loopt alles heel goed eigenlijk!
Dus meer heb ik niet te vertellen momenteel
vele lieve groetjes van mij!
Beijos
Ohja 1
ze vertelde mij dat ik veel ging leren tijdens dit jaar!
Wat ik al geleerd heb, is wie voornamelijk mijn goede vrienden zijn.
En dat ik ongeloofelijk veel van België hou!
Klinkt waarschijnlijk heel raar, maar dat besef ik hier echt. We mogen echt content zijn dat we daar kunnen wonen! Voor wie dit niet snapt of gelooft, moet maar eens een jaartje weggaan!
Ohja 2
Zondag is de lente begonnen!
Maar, sinds maandag is het echt superkoud! Ik loop hier rond met dikke sokken, en 3 lagen! Net België! Hopen dat het snel terug opwarmt terug! Mijn broer vertelde ook dat het dit jaar uitzonderlijk meer koud was dan anders, typisch!
Ohja 3
de vertaling van de titel van deze blog, is GELUKKIG.
En dat is de vraag die ik nu krijg van iedereen, of ik gelukkig ben, nu ik een nieuw hoofdstuk ben begonnen met het nieuwe gezin. En ja ik denk dat ik hier echt gelukkig ga worden!
xxjes
FANTASTISCH NIEUWS MEID!!! het nieuwe gezin is je gegund!
BeantwoordenVerwijderenEveline, ik ben heel feliz voor jou! Parabens met je nieuwe familie! Saudade de België? ;))) orgulhoso de você!!! xxx
BeantwoordenVerwijderen