dinsdag 17 december 2013

Formatura!

Oei het is alweer een maandje geleden
Even een snelle update van de dingen die ik mij nog herriner (woeps int vervolg toch sneller updaten)
De voorbije gebeurtenissen van de maand weet ik eigenlijk nietmeer zo goed.
Ik weet wel dat ik 29 november mijn laatste schooldag had! We hadden een spelletje gedaan, genaamd ´Amigo secreto´. Het hield in dat je een kadotje moest kopen voor een klasgenoot. 

In de vakantie heb ik zelf nog niet veel gedaan. De eerste week had ik vreselijke koppijn elke dag
Ik heb wel mijn reisje naar het Amazone-gebied geboekt! Eind mei ga ik 9 daagjes vertoeven met andere studenten in de natuur.

Ook was het een week formatura van het liefje van mijn broer.
Zij studeert geneeskunde en ik weet niet hoe het in België bij een proclamatie van geneeskunde, maar hier is het dan alsof je een nobelprijs hebt bemachtigd!
Dinsdag was dan de dag van de officiele diploma-uitreiking. We kwamen binnen in de zaal en het was precies of ik in een voetbalstadion terecht kwam!
Iedereen had zo van die toeters, fluitjes, spandoeken en weet ik veel wat nog allemaal bij! Heel grappig, een sjieke bedoening in combinatie met dat allemaal.
Na de hele show en uitreiking volgde natuurlijk een fotoshoot met de afgestudeerde!
Uiteindelijk wandelde we rond iets voor 12 naar de auto, in de gietende regen!
Heel grappig, iedereen zag er heel sjiek uit, haren mooi gedaan, hard gesminkt, en dan zagen ze de regen.
Het was dan ook een hele opstropping bij de uitgang want niemand wou door de regen.
Mijn reactie was toen echt, oh in Belgie pakken we dan gewoon ne paraplu! 
We gingen dan door naar een pizzaria met 16 man! Waar we dan ook weer buitenwandelde om 2uur..

Woensdag was er dan het feest/fuif/party/festa in een club die ze hadden afgehuurd. Hier heb ik sinds heeeeeel lang nog is een belgisch pintje gedronken, Stella wordt hier geliefd!

Donderdag was dan een uitrustdagje, het was het dinner voor de ouders.

Vrijdag was er dan een mis die een beetje uitsloeg op een flopje. De kerk was veel te klein voor zoveel mensen zodat er veel mensen buiten zaten en stonden. (zoals ikzelf) Omdat men buiten niks hoorde, werd er eigenlijk gewoon gezellig getaterd, en gewacht tot dat de mis gedaan was. Hierna zijn we doorgegaan naar een pastabar. Hier moest je per 2 bestellen, en ik ging dan met mijn broer bestellen en hij had een vlees-gerecht gekozen (natuurlijk). Wel jammer in een pastabar denk ik dan haha!

Zaterdag was dan het hoogstepunt, het galabal. Hiervoor zouden mijn zus en ik de week ervoor een kleedje gaan kopen. Daar had ik toch wel eventjes schrik voor, want zij had natuurlijk de bankkaart van de papa en ik niet (Ik probeer hier schonekes op mijn eigen gespaarde centjes te leven). Maar toen kwam de mama af met een kleed van haar, ze had dit te klein gekocht in Londen en ik kreeg het. Heel fijn natuurlijk! We hebben het laten inmaken voor 14 euro, dus eigenlijk droeg ik een kleedje van 14 euro! Mooi geld gespaard denk ik dan!
Ik dacht dat ik mij heel sjiek had opgemaakt enzo, maar dat was natuurlijk buiten de Brazilianen gerekend die er heeeeeeel sjiek uitzagen! 
De zaal zelf was veel te klein voor al dat volk (er waren 84 afgestudeerden die allemaal rond de 15 man of meer hadden meegebracht ). Er was een kleine sushibar en nog veel andere eet-dingen. Het jammere was dat als je iets wou gaan halen, je je helemaal tussen het volk moest wurmen en dat je dan toch wel eventjes weg was. 
Ook toen ik naar het toilet moest, hebben ik en mijn zus wel 40 minuten mogen aanschuiven (de spiegels in de wc-kotjes waren hier schuldig aan denk ik, ijdele brazilianen)
Ook heel grappig, rond half 3 - 3 uur zag je bijna elke vrouw/meisje met slippers, de hakken mochten dan eindelijk aan de kant geschoven worden!
En ohja de voetbal-toeters waren ook weer aanwezig. Alles op en top sjiek, en dan voetbaltoeters....
We zijn dan uiteindelijk tot iets voor 8 gebleven, want toen stopte de band ook met spelen, dus rond half 9 smorgens lag ik in bed. Dat is ook weer iets anders!

Voor de rest is alles hier rustig in Brazilië. Het weer lekker wisselvallig (nu ik dit schrijf is er weer een ferm regenbui´ke terwijl juist iedereen nog zat te zweten).

Van Kerstmis is hier nog helemaal niets te zien en dat vind ik toch wel heel jammer, maar achja!

Dan sluit ik af met een paar fototjes van het formatura-weekje! Er wordt dan elke avond een heuse fotoshoot gedaan, dus moest ik telkens mijn ik-hou-niet-van-poseren aan de kant schuiven...

Kusjes xxxxxxxxx
De hele familie na het officiële gebeuren

En dan werd de belg natuurlijk verplicht de atributen ook eens uit te proberen!
#Afgestudeerde Geneeskunde

In de pastabar

De officiële diploma-uitreiking