Het is nu dinsdag en ik heb er een geweldig weekendje opzitten! We hadden namelijk ons eerste afs-weekend!
Het begon vrijdag om half 6, aangezien mijn school pas uit is om 5 uur, heb ik de namiddag geskipt! Hierdoor kon ik mij op mijn gemak klaarmaken en optijd vertrekken want het was toch een eindje rijden.
Eer dat iedereen was, was het toch wel al laat! We werden dan in groepen in gedeeld (vond ik heel raar aan gezien we maar met maximum 30 waren en zo leer je niet iedereen kennen). Dan moesten wij onze tenten opzetten. De regel was wel dat je moest slapen bij mensen van je groep. Uiteindelijk lag ik wel bij iemand van mijn groep ( Julie, een Belgische) maar bij velen is dit sowieso niet 'gelukt'.
We moesten onze gsm afgeven, wat ik wel logisch vond, we moesten dit in België ook. Maar wat ik minder logisch vond, was dat we onze horloges ook moesten afgeven! Zo moesten we altijd maar zien dat we op tijd klaar waren, ook al hadden we geen besef van tijd.
Wat we vooral in het weekend deden : eten (ofcourse), workshopkes ( nie veel bij geleerd, allemaal dingen die we eigenlijk al wisten), spelletjes en tussendoor in het zwembad springen wegens smelten..
Het was echt super fijn, afs-mensen zijn allemaal zo sociaal! En het was ook geweldig om nog is Nederlands te praten! Hoe grappig het ook klinkt, maar daar heb ik echt van genoten!
Het weekend was vooral bedoeld om ook problemen aan het licht te brengen en uit te klaren en van die dingen, en ik heb dan ook besloten om van gezin te veranderen!
Wie hiervan het hele verhaal wil horen spreekt mij maar is aan!
Heel het weekend ging ook door in het Portugees, maar echt alles! Dit omdat de Italianen dat wouden, want zij kunnen al op en top Portugees ( Italiaans en Portugees lijkt blijkbaar hard opeen). Ook bij de talentenshow duurde de act van de Italianen het langst, zij haalde alles uit de kast. Soms denken ze echt iets te hard dat hun land dan weer beter is dan de rest, en dat alleen omdat ze al Portugees kunnen haha!
Ohja, ik heb ook weer even een Belgisch gevoel hier in het verre land. Het is deze nacht namelijk verschrikkelijk hard beginnen regenen en onweren. Maar echt zo serieus hard dat ik rechtop in mijn bed zat met bibberende benen en mijn vingers in mijn oren. Of het nu ligt aan het huis ( minder geïsoleerd of dunnere muren?) weet ik niet, maar zo hard heb ik nog nooit gehoord. Mijn mama heeft ooit wel is gezegd dat als het hier regent, dat er dan ook soort van stenen uit de lucht vallen door de warmte die hier altijd is. En aangezien het dit weekend zo heet was, is dat misschien wel mogelijk?
Vandaag heeft het ook nog heel de dag geregend en aangezien onze school op plekken open is , hoorde ge dat weer kei hard. Ook begon het ineens binnen te druppen langst mijn kant van de muur, juist weer waar ik zat natuurlijk. Toen ik aan de rest vroeg hoe dat in godsnaam mogelijk was, want het gebouw is nieuw ( op plekken zijn ze nog aan het bouwen/werken zelfs) kreeg ik alleen een slappe lach en een 'ik weet het niet' als antwoord!
Snel meer nieuws van jullie liefste kapoen in Brazilië.
PS, ik ben hier al 47 dagen!! wie dus nog niks van zich heeft laten horen, is slecht bezig
BEIJOS
![]() |
| Alle studenten die verblijven in Mato Grosso do Sul |
![]() |
| Belgjes! |


Geen opmerkingen:
Een reactie posten