Ik ben ook hier eindelijk eens uitgeweest, was in een soort van groot jeugdhuis/bar en dan was daar live muziek van een band die vooral coverde! Het was heel fijn, jammer wel van het fletse Braziliaans bier haha!
Ik heb ook hier kennis mogen maken met de subtiele braziliaanse jongens! Gelukkig bleef het vooral heel grappig en was mijn zus heel beschermend!
Ik heb ook hier kennis mogen maken met de subtiele braziliaanse jongens! Gelukkig bleef het vooral heel grappig en was mijn zus heel beschermend!
Rond 4uur stopte de band er mee en liep de zaal stilletjes leeg. Iets na vier zijn wij dan ook vertrokken.
Ohja aan de lunnense jeugdhuis-gangers, wanneer je nog eens denkt dat de wc's hier vies zijn, weet dan dat ik in dit jeugdhuis buiten naar een soort van wc zonder toiletbril en zonder toiletpapier, zonder verlichting en zonder papier/handdoek om mijn handen te drogen!
Ohja aan de lunnense jeugdhuis-gangers, wanneer je nog eens denkt dat de wc's hier vies zijn, weet dan dat ik in dit jeugdhuis buiten naar een soort van wc zonder toiletbril en zonder toiletpapier, zonder verlichting en zonder papier/handdoek om mijn handen te drogen!
Ook maakte ik kennis met de braziliaanse hotdog! Deze kennismaking was verrassend positief, want ja deze verschilt toch wel een beetje van de belgische!
Toen ik aan tafel kwam, zag ik: stokbroodjes (yes), mais, mayonaise, ketchup, mosterd, boter, geraspte kaas, plakjes kaas, 'de chips' (Batata Pahna, aangezien het niet bestaat bij ons weet ik niet hoe ik het moet vertalen, het lijkt op zoute ribbel-chips die dan in stukjes is gedaan zodat er van die kleine strookjes overblijven ) en tot slot een grote kom met tomatensaus met daarin schijfjes worst. En dan doen ze hier alles samen op een broodje. Ik hield het raar maar waar met mayonaise, de chips en dan de worst-saus. Maar het smaakte, nondepie!
Toen ik aan tafel kwam, zag ik: stokbroodjes (yes), mais, mayonaise, ketchup, mosterd, boter, geraspte kaas, plakjes kaas, 'de chips' (Batata Pahna, aangezien het niet bestaat bij ons weet ik niet hoe ik het moet vertalen, het lijkt op zoute ribbel-chips die dan in stukjes is gedaan zodat er van die kleine strookjes overblijven ) en tot slot een grote kom met tomatensaus met daarin schijfjes worst. En dan doen ze hier alles samen op een broodje. Ik hield het raar maar waar met mayonaise, de chips en dan de worst-saus. Maar het smaakte, nondepie!
Ook heeft de meid hier nu al 3 keer frieten gemaakt! Jaja van echte patatten, mooi in frieten gesneden, goed gezout, alleen wel koud haha! In mijn nieuw gezin snap ik dan ook waarom elke afs-student zoveel bijkomt!
Deze week heb ik een weekje vakantie! Eindelijk, hard nodig en verdiend!
School wordt precies telkens maar zwaarder en zwaarder, misschien omdat het einde van het schooljaar nadert? (nog 2 maanden!!!)
Echt grote plannen heb ik voor deze week niet omdat mijn ouders gewoon moeten gaan werken, ook mijn broers en zus moeten gewoon naar school. (raar vakantiesysteem hier, ofja geen systeem). Maaaaaaar de papa heeft wel gezegd dat we vrijdag wel een klein uitstapje maken. Mijn mama heeft namelijk familie in een stad tegen de grens van Paraguay dus gaan we daar ook is een kijkje nemen. En natuurlijk shoppen want daar is het goedkoper.
Sinds maandag ben ik ook OFFICIEEL niet meer illigaal hier en dus een Braziliaan. Nog wel met een voorlopig paspoort, het echte krijg ik in maart ergens (mogelijk wordt die datum nog uitgesteld, de brazilianen kennende). Ben dus heel blij dat al da papierwerk van de baan is!
Sinds een week woont er nu ook een Belgische in mijn stad, dus ga ik vandaag (woensdag) met haar shoppen! Het gaat goed doen om nog is vlaams te kunnen praten!
Voor de rest niet veel nieuws..
ohja, voor de gene die mij perseee een briefje willen sturen (grote tip: ik hou van kerstkaartjes) :
AV. 1' de maio 780
Jardim São Bento
Campo Grande MS
Brasil
cep 79 004 620
Vele groetjes
van mij!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten