donderdag 5 september 2013

dringend update'tje

Oi oi ! 
Ik kreeg van verschillende kanten te horen dat ik dringend nog is moest updaten! De blog was eigenlijk al langer gemaakt, maar ik wou nog foto's erbij! Maar omdat mij dit nog niet gelukt was ( moderne laptopkes zijn daarom nog nie makkelijk) heb ik hiermee gewacht, maar vandaag is het dus eindelijk gelukt!
Ik had jullie al even geleden verteld dat ik misschien in een weekend naar Sao Paulo zou gaan! En die plannen zijn bijna uitgekomen!
We gingen dus vrijdagavond vertrekken zodat we 's nachts voornamelijk zouden rijden! Ik had dus gepakt voor 3 daagjes naar de grote stad te gaan! Niets bleek minder waar! Zaterdagochtend kwamen we aan bij de zus van de mama, mijn tante dus, in Sao Carlos. 
Hier kreeg ik direct een stevig ontbijt met broodjes (dammm die had ik gemist)! Hierna zijn we naar het shoppingcentrum gegaan want ik had natuurlijk geen bikini bij. Maar een fatsoenlijke bikini vond ik niet, allemaal zo van die typische braziliaanse modelletjes met zo weinig mogelijk stof! Uiteindelijk heb ik dan een bikini gekregen van de tante, gelukkig maar.
Toen vertrokken we met zen allen, niet naar de stad, maar naar 'the farm' zoals ze dat hier noemen. 
Na een uurtje rijden op zandweggetjes, kwamen we aan bij de zogezegde farm. Dit bleek uiteindelijk meer een vakantiehuis zoals men alleen maar in de boekjes ziet normaal! Het was ook helemaal afgesloten van de bewoonde wereld, echt zalig!
Nadat ik mijn kamer kreeg, was het natuurlijk al weer tijd om te eten! De meid had een geweldig lekkere maaltijd gemaakt (eigenlijk meer een heel buffet). Eten doet men hier niet zomaar snel snel zoals in België, maar eerder 2 tot 3 uur. 
Hierna hebben we dan een rondleiding gekregen op het domein, enja het was echt een domein! Jammer genoeg had ik mijn camera hier niet mee naar toegenomen, en later terugkeren was geen optie aangezien ik al genoeg insectenbeten had! (echt wel enge rare beten eigenlijk). 
Dingen die onderandere op het domein waren: zwembadje ( van 6 op 14 meter maar), braziliaanse sauna, speeltuintje, tennis-voetbal-basketbal-veld, buitenkeuken-terras, moestuin (het eerste dat ik in Brazilië zag!!!), een heel veld vol eucalyptusbomen, en het belangrijkste, een geweldig uitzicht met alleen maar velden en groen rond ons! 

Wat we de drie dagen hebben gedaan: geslapen, gegeten, gezwommen, getennist en de match van Kirsten Flipkens gekeken (damm you, zomaar verliezen). 
Maandag zijn we dan teruggekeerd van de farm, ik dacht dat we de kinderen toen gingen afzetten bij hun thuis en dan doorrijden naar Campo Grande. Maar ook dit bleek toch niet helemaal juist aangezien de mama toen ineens haar spullen uitpakte bij mijn tante haar huis. Hier bleven we dus ook nog 1 nacht slapen!
Die avond zijn we naar de film gegaan! Naar de film gaan is hier ook heel anders dan in België. De cinema is hier gelegen in het shoppingcentrum en dus ook niet zo groot. ( er waren maar 3 zalen) Het kost ook veel minder, maar 7 Real voor een ticket (= 2,33 euro). Ook is hier geen overaanbod aan snoep voor tijdens de film, alleen drank en popcorn. De rede hiervoor is waarschijnlijk dat iedereen ervoor al gegeten heeft in de Mc Donalds, Burger King, Subway, en al de anderen fastfoodzaakjes. 
Het shoppingcentrum heeft hier ook een ander doel als in België. Veel jongeren zeggen dat ze naar 'the mall' gaan, maar hier doen ze 90% van de keren gaan ze dan niet om echt te shoppen. Wat ze dan wel doen is gewoon wat rondlopen, eten (overaanbod aan eet-zaken, voornamelijk fastfood) en naar een film gaan. 
Maar oke, de film dus. De jongens wouden kei graag Percy Jackson kijken! Blijkbaar een bekende film, maar niet mijn genre dus ik kende hem niet. Het spijtige was dat de film in het Portugees was. Dat doen ze hier met veel, alles naar het Portugees overzetten, balen wel. Tijdens de film heb ik dan plannen gemaakt voor juni 2014, dan is dat ook al weer gebeurt!
Ik dacht dat ik volledig uitgeslapen zou terugkeren, maar niets is minder waar. mijn chronische vermoeidheid is nog steeds aanwezig! 
Ik heb in Sao Carlos dus gegeten voor paar weken. Woensdag zijn we dan naar de winkel gegaan om terug eten te kopen en hier heb ik een voorraadje fruit ingeslaan. ( ze hebben hier heel kleine appeltjes, maar zo lekker!) Ook is het woensdag eindelijk terug opgewarmd, mocht wel want mijn tenen waren anders echt eraf gevroren! In huis is het wel nog steeds uber-koud, geen idee hoe dat komt, maar omwille hiervan ben ik dus buiten mijn verse flairs gaan lezen! JAJA verse flairs! Woensdag heb ik ook mijn post ontvangen van het mamaatje!! (nogmaals dank hiervoor moedertje) 
Voor de rest is er niet veel gebeurd.. de dagen na het weekend heb ik vooral veel geslapen. Goed slapen lukt hier nog altijd niet, maar aangezien dit in België al niet ging...
Deze zaterdag zijn we dan terug naar dat een restaurant geweest ( waar je zoveel mag pakken als je wil). Dit keer voor de verjaardag van mijn oma. Een groot deel van de familie was er dus bij, ik heb mij dus schoontjes ingehouden met  eten!
Die avond ben ik dan naar de film gegaan met mijn counsler, is echt een lieveke! Jammer genoeg was hij in het Portugees ( ze had zich vergist van film) en verstond ik er dus weer bijna niks van. 
Na de film ben ik dan door gegaan naar Kevin, de Zwitser die hier paar huizen verder woont, hij en zijn broer hadden een paar mensen uitgenodigd en zo werd het heel gezellig!
Ook heel grappig, de jongens hadden een gigantische burger gemaakt!
Zondag werd dus een uitrustdagje, om dan weer energie te sparen voor de weer een weekje school!
Vandaag (donderdag) heb ik dus nu tijd gehad om alles in orde te brengen (foto's, blog) omdat ik mijn wekkertje was vergeten te zetten en dus ook niet was opgestaan, woeps! 

Ik ben ook bezig met alle weetjes over Brazilië op te schrijven, dus binnenkort hier ook te lezen!

Ik ben hier nu al een mooie maand en ik heb er nog geen spijt van gehad! 

Lieve groetjes van het kapoentje dat jullie toch mist! 

PS, yes eindelijk ben ik niet meer de enige die naar school moet ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten