Dag 1: Om 5 uur werden we gewekt door de papa. Om 7uur was het dan eindelijk tijd om naar de luchthaven te vertrekken. Ik ben eindelijk gewoon dat ik mij smorgens hier niet moet haasten, want ik weet dat mijn broers altijd trager zijn.
Op de luchthaven kreeg ik te horen dat we niet 2, maar 3 vliegtuigen gingen nemen. Best wel grappig, 3 vliegtuigen om gewoon naar het noorden van Brasil te gaan!
Het eerste vliegtuig ging tot São Paulo, hier zijn we rap een Mc Do´ke gaan doen, om erna terug op het vliegtuig te gaan richting Brasilia. Hier hadden we meer tijd en zijn we de stad in getrokken. Met een bus zijn we door een groot deel vd stad gereden en heb ik toch wel sjieke gebouwen gezien. Brasilia is de hoofdstad van Brasil en is zo ruim gebouwd dat als er een opstand zou zijn, hier niemand last zou van hebben. Ook wouden de jongens per se in Outback gaan eten, dus hebben we daar staan aanschuiven om dan vervolgens binnen te stormen toen de deuren open gingen. Ik moet zeggen, twas lekker!
Dan ´savonds hebben we dan eindelijk het vliegtuig genomen naar Natal! Doodmoe kwamen we in het hotel aan. Praaachtig hotel! Het is echt gelegen aan de zee, we moesten gewoon de straat oversteken en stonden met onze voeten in het zand!
Dag 2:
´S morgens werden we vroeg gewekt door de papa voor het ontbijt. Het was lang geleden dat ik echt nog is goed ontbeten had. Uitgebreid ontbijten doen ze hier meestal niet, maar in het hotel waren chocobroodjes en cake, echt super!
Er na naar het strand gegaan! Wat me drek opviel, was hoe kort het strand wel niet was. Als ge in België in de zee wilt gaan, moet ge meestal toch wel een eindje wandele, wel dat was hier echt nie het geval. Wanneer het vloed werd, moest je zelfs zien dat u stoel nie meedreef met het water, echt handig dus niet echt. Nadat we betaald hadden voor een parasol en stoellekes, waren we schoon geinstalleerd. We zijn er dan gebleven tot in de late namiddag. Dan zijn we gaan eten in een typisch restaurant. We hadden scampies besteld. Natuurlijk niet zomaar scampies, scampies in het concept van : hoeveel ge maar kunt/wilt! En hoewel ik van elke soort/smaak altijd maar een beetje vroeg, moest ik bijna overgeven omdat ik zoveel op had! Maar geslaagd dus ;)
Dag 3+4: Dagje strand en erna nog geplonst in het zwembad vant hotel. Deze keer was het drukker opt strand vanwege het weekend.
Krab uitgeprobeerd FOTO
Dag 5: citytripke! Heeeeel vroeg opgestaan (6uur, en da in menne vakantie miljaar). We zijn dan met andere mensen met de bus door de stad gereden. We hebben een fort bezocht, zijn naar een strand geweest en naar een artisanale shopping (waar ze zo allemaal zelfgemaakte en typische dingen hebben). Ook zijn we naar de grootste Caju-boom gegaan. Echt wel heel grappig, 1 boom die zo ver en uit gebreid was gegroeid dat het bijna onmogelijk was om te geloven dat het echt maar 1 boom was. (Caju is hier trouwens een vrucht, wordt heel lekkere fruitsap van gemaakt).
Dag 6: Hier ben ik ziek opgestaan. Ik was heel flauw en heb men eigen dan maar weer gered van flauwvallen. Ik ben dan terug in bedje gaan liggen, maar rond de middag vertrokken we dan naar João Pessoa. In het busje onderweg heb ik dus ook nog plat gelegen, was het best om mijn misselijkheid onder controle te houden.
Het hotel hier was een groot verschil met dat van Natal.. Veel primitiver.
Dag 7 +8 +9: Strand verkend. Dit strand is heel anders, meer plaats, meer zand. Ook de zee was veeeel rustiger en warm. Zalig om er gewoon in te dobberen dus! Dag 9 was er dan een concert van een of andere bekende artiest. Was wel gezellig, met de voeten in het strand.
Ik was in João Pessoa wel verschrikkelijk moe altijd. Onze kamer had zo van die dunne gordijnen dus om 6uur werd ik wakker van het licht en om half 7 begonnen ze te werken op de werf lanst het hotel. Niet echt prettig dus.
Dag 10: Terug naar Natal, deze dag even een depressief momentje gehad
Dag 11: Iedereen doodmoe van het op en af gereis, dus een rustig dagje strand.
Dag 12: Er zijn met afs reizen die je kunt doen, en een van die reizen ging langst Natal. Bleek dat die mensen juist op hetzelfde strand waren! Dus met hun heb ik de namiddag bij gebabbeld. (er waren een paar belgjes bij, ooooh)
Dag 13: Ik denk dat het deze dag was, dat we naar Recife zijn gegaan. (Recife is ook een hoofdstad van een staat, net zoals Natal en João Pessoa. 3 hoofdsteden gezien dus ) Met een klein busje zijn we vertrokken. Eerst langt Olinda. Een gezellig klein mooi stadje langst de zee. Hier wat rond gereden met een gids in ons busje en gestopt bij typische dingen zoals een kerkje, winkeltjes..... Echt een heel mooi schattig dorpje. Heel veel huizen waren ook heel kleurrijk geschilderd, wat het extra mooi maakte. Moest ik daar kunnen wonen......
Hierna zijn we doorgereden naar Recife, naar een bekend strand. In Recife moogt ge eigenlijk niet in de zee, groot haaiengevaar. Heel grappig want het strand zit BOEMvol! Wij zijn dan iets gaan eten, en dan eigenlijk al terug gegaan richting ons hotel terug. Niet naar het strand geweest.
Dag 14: ´s morgens al alles ingepakt om derna een laatste dagje aant strand te zitten. Hier heb ik nog verschillende souveniertjes gekocht en een henna-tattoo laten maken. Kort derna kwam er een nicht en neef van de familie naar ons toe. En toen is het even misgelopen. Met dat ik die vrouw een kus gaf en omhelsde, raakte ze mijn verse tattoo met als gevolg dat die mooi werd uitgeveegd haha! ´s avonds heeft het liefje van mijn zus het helemaal terug tegoei gemaakt met dissolvant.
De laatste dagen in Natal was ik ook nogal ferm moe. Ik sliep namelijk met de papa en de jongste broer op de kamer. Omdat mijn papa nogal een ochtendmens is werd ik ook altijd wakker. (denk aan uren zoals half 7, half 8)
Dag 15: op de nacht van 14-15 zijn we naar de luchthaven vertrokken en zijn we snachts naar São Paulo gevlogen. Hier hebben we weer een Mc Do´ke gedaan en zijn we de stad in getrokken.
Rond 4uur namiddag was ik dan eindelijk thuis en heel opgelucht. Twas toch wel zwaar een vakantie met de familie haha! Ik was ook blij dat ik het liefje van mijn broer had, toch 1 vrouw tussen al die mannelijke hormonen. Ook was het een weerzien met de mama en zus die we toch meer dan een maand niemeer gezien hadden!
Wat het thuis komen nog fijner maakte, waren mijn pakketjes! Ik had pakketjes aangekregen van de vriendinnen en van het mamatje! (BEDANKT AAN IEDEREEN)
Hierna was het dan tijd om alle kadootjes uit te wisselen, ik kreeg souveniertjes van Europa en ik gaf hun veuuul chocolat van België!
Nu denk ik wel dat ik mijn schade heb in gehaald en dat deze blog lang genoeg is!
Tot snel! want tis nog maar 4 maandjes nondepie!
ps, in de volgende blog meer over mijn schooltje dat terug begonnen is!
nog wat fotos terug afsluiting, binnekort ook op FB!
![]() |
| de kids in het zwembad |
![]() |
| Krab´ke eten |
![]() |
| Recife |
![]() |
| WK stadion Brasilia |
![]() |
| Familie in een kerk in Olinda |
![]() |
| Op de achtergrond Morro do Careca (die berg zand) op het strand Ponta Negra |
![]() |
| In Olinda |
![]() |
| Vergat de naam van dit restaurant met typisch eten van die streek |
![]() |
| tattoo´ke placeren |










