maandag 19 augustus 2013

Japan? Of Brazilië?

Hoi hoi
Het was de voorbije week rustig, niet veel speciaal gedaan. Woensdag en donderdag ben ik thuis gebleven van school om toch maar eens uit te zieken! Het opstaan om iets na 5 werd me toch te veel!
Dus was ik super blij dat het weekend eraan kwam en ik kon uitslapen! Maar dat was buiten onze meid gerekend! (ohja, we hebben een meid blijkbaar, een keer per week) Zij kwam rond 7uur poetsen en alle andere huishoudelijke taken doen!  
En aangezien ge alles hoort hier in dit huis, was echt nog slapen niet echt een optie meer. Toch ben ik blijven liggen tot iets voor de middag ;)
'S avonds werd ik opgehaald door Victoria, een klasgenoot. Samen met nog andere mensen van mijn klas zijn we dan naar 'Bon Odori' gegaan. Dit was een japans festival waar vooral werd gedanst en gegeten. Allemaal japans natuurlijk!
Ik heb uiteindelijk toch maar iets gegeten (op groot aandringen van iedereen, 'ik heb al gegeten' kennen ze hier duidelijk niet) en het was verassend lekker! Het vlees hier heeft echt een goede smaak!
Hier het vlees dat ik at, samen met Guarana, een typisch braziliaanse frisdrank!
Ook was het heel gezellig om hier te dansen. In het midden stonden de dansers op een podium, eerst waren dit schattige oudjes en later waren dit jongeren. Zij deden dan de dans en dan was het gewoon de bedoeling dat je ze nadeed! Echt fijn en grappig om te zien/doen! 
Ook heb ik hier mijn eerste persoon gezien met het syndroom van down (niet 100% zeker maar toch wel 95!) YES! Hij was vrolijk aan het meedansen met de Japanners! Geweldig om te zien!
Een klasgenoot vertelde mij dat hier toch wel redelijk veel mensen waren met het syndroom. Dit wekte natuurlijk wel nieuwsgierigheid bij mij op! Hoe leven ze hier, hoe gaan mensen ermee om, worden ze gewoon in een instelling gedropt?? 
Ik ga binnenkort hier toch wel eens achter vragen bij mijn tante, die dokter is, of zij mij hier meer over kan vertellen en mij misschien ook dingen/mensen kan tonen? Zou ik echt wel interessant vinden! 
(Voor degene die het niet weten, ik heb een zus met het syndroom van down, vandaar de interesse)

Zondag heb ik dan wel geprofiteerd om wat langer te slapen! 's middags zijn we met de oma en de nonkel gaat uiteten! 
Hoe het restaurant juist heet weet ik nietmeer, maar het was duidelijk wel bekend!
Buiten voor het restaurant zaten namelijk veel mensen en achteraf had ik door waarom. Wanneer je binnenging en zei met hoeveel je kwam eten, kreeg je een soort van elektronisch ding. Wanneer er dan een tafel vrij kwam voor u, kwam dat op dit ding te staan!
Ik denk dat wij een 20minuutjes hebben gewacht. Ondertussen kreeg iedereen die buiten zat, wel een klein bordje met een paar frietjes en vleesjes erop.
Eens binnen was het echt wel ogen uitkijken!
Het was een buffet, dus je kon kiezen wat en hoeveel je nam! En van zodra je terug op uw stoel zat, kwamen ze om de 5seconden met vlees aan je tafel waar je dan een stukje van kreeg als je wou. Er liepen wel minstens 15 obers rond met vlees, echt wel chaotisch als je het vanop een afstand bekeek. Na een tijdje deed dit mij denken aan Parijs, waar ze ons ook om de 5seconden dingen kwamen verkopen. 
Ik vroeg dan aan mijn nonkel hoe in godsnaam ze eigenlijk wisten hoeveel je had gegeten, hoe dat ze de rekening gingen opmaken.. En blijkbaar moogt ge daar zoveel eten als je wil, voor een bepaalde prijs. En als ik het goed heb gezien was die prijs 43real de man, dat betekend 14euro per persoon. Daar hebt ge in België een simpel gerechtje voor! 
Uiteindelijk was het iets na 3 toen we er buiten wandelden. Mijn mama ging toen slapen maar overdag slapen is voor mij nog steeds tegen mijn bioritme! Dus ik ging mee met mijn nonkel en oma naar een andere nonkel!
Hier woont Chiara, een Italiaanse studente, en ook Umberto, ook een Italiaanse student, was daar. 
Zij vertelde mij dat het niet zo goed ging met het Turkse meisje en dat ze daarom ze gingen opvrolijken door een bezoekje te brengen. 
Uiteindelijk was daar echt veeeeeel volk en heb ik weer veel nieuwe, interessante mensen leren kennen! 
Het was echt heel gezellig, veel gelachen, gezongen en gedanst! Mijn familie is duidelijk heel muzikaal en goddamm i love it! 
De mama van het Turkse meisje heeft ons dan ook basisstapjes van samba geleerd, heel grappig!

Het was dus laat toen we hier terug vertrokken! Dan ben ik nog eventjes bij Chiara en haar gezin, mijn familie dus, gebleven! Ook hier was het heel gezellig! Mijn tante heeft mij verschillende Braziliaanse fruitsoorten getoond en we hebben vergeleken hoe klein België wel niet was tegenover Brazilië. Ook hier was het uber-gezellig.
Hier ben ik dus ook nog redelijk lang gebleven!

Het kwam mij dus supergoed uit dat ik vandaag (maandag) voormiddag niet naar school moet!! 
Dit komt namelijk omdat de school dit weekend toetsen had. Dit waren weeral voorbereidende toetsen voor de universiteit (alles staat in teken van de universiteit en het halen van de inlatingsproef ervan). 

Voor de rest wordt deze week ook niet zo speciaal, het wordt een schoolweekje! 
Deze avond ga ik wel met Regina (afs-president) en sommige andere afs'ers wat wandelen in een park (denk ik, het was mij niet helemaal duidelijk waar we juist naartoe gingen). 
En vrijdag vertrekken ik en mijn mama misschien naar Sao Paulo, een zus van haar bezoeken!
Dit wordt dan wel heel zwaar aangezien we dat met de auto gaan doen en Sao Paulo ligt toch wel aan de andere kant van het land! 

Groetjes vanuit Brazilië, het land dat eindelijk wat opwarmt na de koude week!
xoxo

Ohja, meer foto's en filmpjes volgen!!

1 opmerking:

  1. Asadooooooooo! Zo lekker! Denk aan mij (min. 1 keer) als ge dat op zondag eet :)

    BeantwoordenVerwijderen