donderdag 1 augustus 2013

Tot Snel!!


11 december 2012, de dag voor het examen Nederlands, rond een uur of half 6, toen kreeg ik DE mail waarin stond dat ik naar Brazilië mocht gaan voor een jaartje! Ik zal dat moment toch nooit meer vergeten hoor! Van studeren kwam er daarna niet veel meer in huis, maar het werd toch geen buisje!

Bijschrift toevoegen


Morgen is het dan eindelijk zover! Morgen, klinkt raar om te zeggen, maar ik blijf er nog altijd heel kalm onder, grappig wel. Mama vindt dit soms iets minder grappig en moet dan iets minder kalm zijn in mijn plaats.
Om 5uur smorgens word ik verwacht in Zaventem, om dan om 7:55 de vlucht te hebben naar Madrid. Hier heb ik dan om half 12 een vlucht naar Sao Paulo. Hier kom ik dan normaal aan om kwart voor 10. ( Kwart voor 6 Braziliaanse tijd) en dan de volgende dag heb ik smorgens vroeg nog een vluchtje naar Campo grande!

Het valiesje is ook eindelijk klaar! 19kg, exact( ofja, bijna 20, maar toch geen 20!!) en echtwaar, een maximum van 20kg is eeeeeeeecht weinig! Onderschat het nie!
Ook wil ik nog een groot bedankje uitbrengen aan mijn liefste vriendjes! Zij hebben vandaag nog een kado'tje langst gebracht en daar was'k toch wel van verschoten! ECHT ne dikke merci voor de mooie kleine kaart en het prachtige fotoboekje! Da zit al in mijn valies!!
Verder wil ik ook nog een grote fout uit iedereen zijn kopje halen! Ik neem geen sabat jaar, ik ga geen jaar op vakantie, maar op UITWISSELING! Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik verschillende uurtjes op de schoolbank mag zitten! Van 7uur tot 17uur! Welliswaar met een middagpauze'ke! Nu hoor ik jullie al denken: hoe hadden die daar nie alleen in de voormiddag school? oohjawel, iedereen heeft daar in de voormiddag school, buiten ik! In Campo Grande zit ik op de enigste school die een hele dag les heeft! Haha wat een geluk! Maar lange dage les betekend een goede school! Hoe langer les, hoe beter de school!
 
Dan zie ik jullie allemaal zeer snel, wantja, wat is nu 10maandjes!
(ohja voor degene die het nog niet wisten, ik zit in Campo Grande! Een grote stad van 800 000 inwoners in het zuid-westen van Brazilië)
Groetjes

PS sorry aan al diegene die ik verwaarloost heb de laatste tijd, ik had het echt druk en plannen is niet mijn sterkste vak!;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten