donderdag 8 augustus 2013

Escola

Olá todo bem?!

Ik ben nu al  3 volle dagen naar school gegaan en wou hier toch een update van geven!!

Mijn eerste dag ging mijn mama mij brengen en ik was al te laat.. Goed begin dacht ik! 
Ik werd dan in een klas gezet en direct begon het gegiechel en het gestaar.
Ik zit in het tweede jaar hier, dat betekend dat ik in het voorlaatste jaar zit met andere mensen van 14 tot 16 jarigen. Dat is soms wel een beetje jammer dat er toch wel een leeftijdsverschil is van 2 tot 3 jaar, ik merk het vaak wel. 

Zo wordt het ook nog een hele opgave om vrienden te zoeken denk ik! Want men klasgenoten zijn wel leuk maar door het leeftijdsverschil denk ik niet dat het echt mogelijk is om daar zo goed mee bevriend te worden.
Maaaar ik vind wel een oplossing!

Verder is de school toch heel anders dan in België. Ik word om 6uur opgehaald door een schoolbusje en om 7uur begint de eerste les. We hebben in de voormiddag 2 pauzes van 20minuten en de de middagpauze begint om 12 en eindigt om 14uur. De leerlingen die dan dicht bij het school wonen gaan thuis eten en slapen. Maar ik blijf dan op school en ga met de rest lunchen.
Dan om 14uur beginnen de lessen terug en dan is er nog 1 pauze van 20 minuten en dan om 17uur eindigt school. Ook dan moet ik terug met het schoolbusje ma da gaat nie altijd even goed. Zo moest ik gistere een half uur wachten om dan uiteindelijk met een taxi te gaan.

De lessen verlopen ook echt anders, er wordt hier meer gepraat over ietsandersdandeles, dan echt over de les. En de leerlingen zijn ook heel close met hun leerkrachten, raar en grappig om te zien soms!

De school waarin ik zit, Nota 10, is een redelijk nieuwe school en daardoor hebben ze er nog geen buitenlandse studenten gehad.
Het is blijkbaar wel een heel goede school! Das te merken aan de lesuren (hoe langer school, hoe beter de school) en een klasgenoot is speciaal bij een tante gaan wonen (ver van haar ouders en ze ziet die nie elk weekend) om naar deze school te kunnen.

Van de lessen snap ik voorlopig echt nog NIKS, maar das normaal blijkbaar! Ik heb ook nog geen boeken, wat het er niet makkelijker op maakt. Maar of het echt beter zou gaan met boeken is ook maar de vraag... Van vele notities op het bord kan ik niks lezen door het oh-zo-mooie-geschrift van de leerkrachten.

Vandaag moet ik niet naar school ( het is hier nu 10uur in de morgen) omdat mijn mama met mij mijn paspoort wilt gaan regelen deze namiddag. Ik denk ook dat het feest van gisteren er voor iets tussen zit. De beste vriendin van mijn mama verjaarde en dat is uitgebreid gevierd! Hier worden verjaardagen altijd gevierd door veel vrienden uit te nodigen en dan te bbq-en. Van eten zelf was er niet veel, vooral veeeeeel vlees. Ik dacht direcht ohnee, damm ( ik ben totaal geen vleeseter) maar ik werd zogoed al gedwongen door al de mensen die dachten dat ik zou verhongeren. Dus kreeg ik mega veel vlees en damm bijna allemaal opgegeten! Het was echt lekker haha! 

Zo, nu weten jullie dit ook al weer!

Tchau!! BEIJOS!

jullie kapoen en leukste persoon in de wereld!

1 opmerking:

  1. Zalig dat ge al zoveel gedaan hebt op zo een korte tijd :)
    Ook fijn om te horen dat ge toch goed terecht gekomen zijt in een leuke familiesfeer ^^ En per chance valt het eten toch goed mee dan :)
    Vriendjes en vriendinnetjes maakt ge nog wel, geen zorgen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen