Dia dos Pais
Vandaag, 11 augustus, is het vaderdag!! dus FIJNE BRAZILIAANSE VADERDAG PAPIETJE!!
Ik heb geslapen tot half 11 en dan zijn we samen naar het grootmoedertje gegaan! Mijn 2 nonkels en de kinderen waren er, ook mijn italiaans nichtje! Het was gezellig en het eten was eeecht lekker. Er was spaghetti, vlees (ofcourse), een bladerdeegkoekje met vlees in ( heeeel lekker)!!
Zaterdag
Zaterdag ben ik opgestaan met een goeie keelpijntje. Het moest er ooit is van komen he, ziek worden van de vermoeidheid, komt wel vaker voor :D
s'middags zijn we met heel de familie gaat eten bij een tante. Omdat zij en haar gezin in een appartement wonen, is er onderaan een grote zaal voorzien om bezoek te ontvangen. Ook is hier een keuken dus werd er lekker eten voor ons gemaakt door een meid.
Het voorgerecht was een soepje van bonen, hier heb ik hartelijk voor bedankt. Het hoofdgerecht was: vlees, rijst, Feijoade (soort van saus/gerecht van bonen en vlees).
Toen dacht ik weer, dammm, maar zo flink ik ben, heb ik het geproefd en ben zelfs de rijst met feijoade bij gaan halen se!!
Voor het eerst had ik echt is veeeel (te veel gegeten)!! Ook het dessert was geweldig, omdat ik zo vol zat heb ik maar 1 ding geproeft. Het was een soort van créme van melk en karamel. Heel lekker!!
Hierna zijn we doorgegaan naar de afs-bijeenkomst. Hier zag ik dan alle andere studenten die ook in Campo Grande waren, de meeste ervan kende ik wel al. Het was heel gezellig maar wel kort.
s'avonds zijn we dan naar een trouw gegaan. De misviering begon pas om 9uur en was ongeveer gedaan om 10uur. Heel gedoe met foto's trekken van het koppel met om de beurt heel de familie. Heel grappig ook, na de misviering gingen ze door naar een pizza-bar, maar wij zijn hier niet mee naartoe gegaan. (Ik was er dus nog maar een week en ik mocht al naar een trouw van familie SUBTIELE HINT NAAR MIJN FAMILIE!!!!!!!! )
Ook was het die dag koud, ma echt koud, en in een kerk is het altijd wa frisser dus ik bevroor zowat. De keelpijn werd ondertussen erger. Toen we na de mis dan thuis kwamen zat daar ongeveer 15 man gezellig ene te drinken, en ik die dacht dat ik rustig in bed kon gaan liggen haha.
Ik heb het dan een uurtje volgehouden en ben dan naar boven getrokken. In bed lag ik uiteindelijk met mijn warme joggingbroek, een dikke pull en 2 dekens over mij. Ja, als het eenmaal koud is in Brazilie, is het echt koud!!
Ik rond af,
Beijos Eveline
Eveline Maris... VAES! Ik had echt niet verwacht dat je ons zo goed up to date zou houden :) Echt heel fijn om zoveel positieve energieke berichtjes van je te lezen! Dikke kus xxx
BeantwoordenVerwijderenDag Eveline,
BeantwoordenVerwijderenFijn te lezen dat je zo fantastisch je plan trekt ( echt chapeau meiske ) en dat het allemaal goed meevalt, school nog even wennen misschien maar dat zal ook nog wel loslopen.
( en om 6 uur opstaan - of is het vertrekken - daar wen je ook aan)
Groetjes,
N. Ronny
PS : heb de link nu ook maar bijgezet in de bookmarks zodat T. Rachel je vanaf nu ook kan volgen :-)