vrijdag 21 maart 2014

21 MAART

21 MAART
Om te beginnen iedereen een fijne werelddownsyndroom gewenst hihi!
Vond het toch wel even belangrijk om hier wat aandacht aan te geven.
Via via kwam ik uit op dit woooondermooie filmpje (zie link) zeeeeeker de moeite om 2 minuutjes tijd te nemen en te bekijken! 


Er zijn nog steeds veel ouders die vooroordelen hebben over kindjes met downsyndroom en das eigelijk echt wel erg! Maar ik ben blij dat ons moeder een flinke dochter MET down heeft opgevoed! Ik ben heel trots op mijn kleine zus. Samen met mama stonden ze zelfs in de krant met een persoonlijk intervieuw over Anneleen! En ik hoop ook dat meer en meer mensen beseffen dat kinderen en volwassenen met down even gewoon of even ongewoon als ons zijn!

Hier een site die 10 misverstanden over mensen met down bespreekt : http://newsmonkey.be/article/7013

Eventjes geleden is ook een decreet goedgekeurd dat toelaat kinderen met leerstoornissen en met een licht metale beperking naar een gewone school kunnen. En direct kwam er suuuuuper veel commentaar op, vooral van leerkrachten die vonden/dachten dat ze dan eventjes te veel werk kregen en dat die kindjes dan ongelukkig zouden zijn. Het is zeer jammer dat leerkrachten zo reageren want het is zeker wel de moeite waard om te proberen en de kinderen een kans te geven. Hopelijk verdwijnen ook deze belachelijke vooroordelen, want het stak toch eventjes, al die negatieve commentaren te lezen terwijl ik zo blij ben dat mijn zus jaren geleden de kans had. 

Zo dit wou ik toch allemaal eventjes met jullie delen,

Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten