Vele mensen reizen naar andere steden om daar dan carnaval te vieren. Wij niet, wij bleven (traditiegetrouw voor mijn familie) in de stad.
Zaterdag in de late namiddag begon het. Toen eindelijk iedereen klaar en verkleed was, vertrokken we. Het was ergens verderop in de stad. Hier in Campo grande wordt carnaval niet georganiseerd door de stad zelf. Ooit zijn er een paar mensen hier wel mee begonnen en zo is het elk jaar gegroeid.
Om 17uur begon de ´stoet´. Nu niet bepaald een stoet, maar ik weet niet hoe ik het anders moest verwoorden. Het waren eigenlijk alle mensen die daar waren die dan achter een groepje van mensen met trommels (´fanfare´ van sambamuziek) liepen. Onderweg werd er dan gezongen en met spuitbussen schuim gespoten. Confetti zelf was er niet veel.
Terug aangekomen op de startplaats werd er gewoon nog verder gedanst, gezongen en gedronken.
Zondag was het dan de verjaardag van mijn jongste broer. We hadden dan smiddags voor een familiefeestje gezorgd. De tante had een mega taart gemaakt! Ze vertelde dat als ge die hier moest kopen, het meer dan 100euro zou kosten. Taart wordt hier dan ook bijna alleen maar gekocht voor een verjaardag. Namiddag heeft het nog een goei bui gedaan, waardoor we besloten toch maar niet naar carnaval nog te gaan.
Maandag zijn we dan niet gegaan, dinsdag normaal wel, maar hebben mijn zus en ik een criminal minds-marathon gedaan.
Donderdag moest ik dan terug naar school, ik had dus maar 3 dagen carnaval-vakantie, Jammeeeer.
weetje: in mijn familie dachten ze da alleen carnaval alleen in Brazilië bestond.
nog een paar fotos
en hier een link van filmpjes van carnaval
http://www.youtube.com/watch?v=SQnoMmJ7kx4
http://www.youtube.com/watch?v=rq-8J7Qq_KA
http://www.youtube.com/watch?v=Y0EryLjUqJ8
Groetjesssssssss van mij!
ps Nog maar minder dan 100 dagen voor dat ik weer thuis ben, heel raar dat het zo snel ineens afkort!
ps 2: heel vaag blogbericht dees, ik weet het, excuses!
ps 3: In februari zijn we overgeschakeld naar het winteruur, dus nu is er 5uur verschil met België tot dat jullie eind maart (ofzoiets) veranderen naar het zomeruur, dan is het weer 6uur verschil!
TCHAUUUUUUUUU









Geen opmerkingen:
Een reactie posten