Deze week werd de vervelende doordeweekske sleur van alleen maar naar school te gaan, verbroken! Het was namelijk de week waarin ik 19 zou worden!
Vorig weekend (22-23 maart) waren we zaterdag morgen vroeg vertrokken naar Amambai, het stadje waar de familie van de mama woont. Om 5 uur was ik opgestaan en mij snel klaargemaakt. Om 7uur zijn we dan ook eindelijk effectief vertrokken. Na al die tijd vergeet ik nog altijd dat ik mij rustig kan klaarmaken want de jongens zullen toch altijd nog later dan mij klaar zijn ;)
We gingen er naartoe voor de verjaardag van een nonkel. Het feest begon dan ook direct toen we aankwamen. De volgende dag zijn we dan terug gekeerd, met een tussenstop in Shopping china. Ik heb er niets gekocht aangezien ik niets nodig had, zelfs geen belgische chocolade. Het belgisch-verjaardags-pakket van het moedertje was de vrijdag ervoor juist aangekomen!!!!!
Dinsdag zijn we dan naar The Broken circle Breakdown gegaan! Deze speelde 2 dagen in de cinima int shopping dus die wou ik zeker gezien hebben! Buiten ons waren er maar 4 of 5 anderen mensen haha maar ik heb ervan genoten om nog is een vlaamse film gezien te hebben!
Woensdag ben ik dan lastminute nog rap in het shopping binnen gesprongen voor een nieuw kleedje! Heel raar, nu het hier 'herfst' is, zijn er ook nieuwe collecties. Winter collecties.... Met allemaal donkere kleuren waarbij ik mij dan heel donkere en regendagen voorstel. Maar in Brasil duurt de zogezegde winter maar een paar weken en tussendoor zijn er nog heel zonnige dagen! Dus donkere kleren zijn voor mij dan absoluut uit den boze!
Donderdag was het dan mijn verjaardag. In België maak ik er nooit een bigdeal van, maar ik wist dat het hier dat wel iets meer ging zijn. Toen ik opstond hadden mijn mama en zus een ontbijtkorft voor mij gemaakt! MET NUTELLA (al zolang geen choco meer gegeten........) Echt wel lief aangezien ze zelf vaak (bijna) niets eten smorgens. Ook kreeg ik een fotokader met onze familiefoto in!
Eens op school aangekomen werd ik geknuffeld en gekust door jan en alleman. Deze gewoonte ben ik ondertussen al helemaal gewoon en neem ze hoogstwaarschijnlijk mee naar België. Bij deze zijn jullie gewaarschuwd!
Smiddags had de meid dan frietjes gemaakt! Echt lief!
Namiddag zat ik dan rustig op mijn kamer tot ineens mijn broer de deur sloot. Ik dacht dat het een van zijn onozele grapjes was, maar neen, ik zat er langer in dan verwacht. Bleek dat de broers voor mij 'pastel' waren aant maken (ECHT GOEIE BOEL MAN-> een soort van bladerdeeg met dan verschillende vullingen) En ze hebben mij gesmaakt! Ik had er beter wel niet zoveel van gegeten, want savonds ging ik nog naar de pizzaria met vrienden van school. Hier heb ik nog kadotjes gekregen (waarvoor dank!!) en nog goed gegeten.
Vrijdag ging ik dan eten in mijn favo-restaurant hier! Een goed italiaans restaurant waar ik altijd (ben er nog maar 3 keer geweest ) dezelfde pasta kies!
Zaterdag ging ik normaal naar een opening van een winkel van een vriendin van mijn mama. Ik had me helemaal opgemaakt en ging dan samen met mijn mama de tante uithalen. Tot ineens bleek dat er daar een verranssingsfeestje voor mij plaats vond! Ik was écht verrast! Er waren vrienden van school, afs , van mijn zus en ook familie! Mijn lief zusje had alles geregeld en samen met de tante alle zoetigheden gemaakt! Nogmaals, bedankt iedereen! Hoewel ik niet veel verwacht had van mijn verjaardag, en er niet echt speciaal naar uit keek, was het toch echt wel een fijne week! De gezelligheid en maar ook de kadootjes zitten er voor iets tussen ;) (ps, fotokaders heb ik voorlopig niet meer nodig haha!) (voor de rest heb ik gekregen: zo een nekding voor int vliegtuig te slapen, armbandje, kettingske, knuffel, slippers, braziliaanse souveniertjes.....)
![]() |
| Dankuwel voor alles! |
![]() |
Ik weet nog dat ik in het begin van mijn jaar trots was op elke dag dat ik al alleen in Brazilië zat! 50 dagen was woow! 75 dagen echt wauw! En dan bij 100 dagen was ik echt wel stiekem trots op mijn eigen... Nu ineens blijven der nog maar 65 dagen van de 310 over....
1 ding is zeker, de tijd vliegt echt wel! Zelfs als ik het moeilijk heb!
lieve smakkerdjes aan jullie xoxo




Geen opmerkingen:
Een reactie posten