Hoi allemaal!
Ik weet dat het redelijk snel is dat ik weer iets schrijf, en dat ik altijd een goeie boterham schrijf, excuses voor het vele leeswerk! Maar mijn lange termijngeheuge is niet zo optimaal dus kan ik maar beter alles snel vertellen!
Vorige vrijdag (10 oktober) ging ik dus naar Paraguay. Ik wist dat we vroeg gingen vertrekken omdat het toch wel 4 uurtjes rijden was, dus ik wou de avond ervoor optijd het bedje in. Maar de oudste broer besloot om nog wat te koken ´savonds, namelijk scampies en frietjes. We delen een grote liefde voor scampies. Ze waren nu wel op braziliaanse wijze gemaakt en gegeten, met de pel!
Om kwart na 4 werden we dan gewekt, ik maakte me in een snel tempo klaar en tot ik ineens een valieske kreeg van de zus, bleek dat we 3 dagen gingen ipv 1! Toen dit tot me doordrong heb ik dus ook in een sneltempo de valies klaargemaakt, dus ik was klaar rond iets voor 5! Het gedacht da we gingen vertrekken om 5uur was natuurlijk fout. We vertrokken op late braziliaanse wijze om 6uur.
We reden naar Shopping China! Dit is een groot shoppingcentrum waar veel Brazilianen naar toe gaan omdat het daar goedkoper is. De rede hiervoor is dat ze in Paraguay geen taxen moeten betalen!
We hebben hier dan een voorraadje drank ingeslaan en nog een paar andere dingen.
Ik wou graag iets van snoep/eten/CHOCOLAT kopen, maar het aanbod was zo groot dat ik niet kon kiezen en toen dacht ik, dan maar niets haha!
Hier na zijn we dan ook nog in de straten getrokken, hier hadden ze een vaste winkel waar ze hun parfum kochten. Ik heb mijn vast pafummeke van in België gekocht! (wreedgoedkoop)
Na nog wat gegeten te hebben, zijn we vertrokken naar Amambai, een klein dorpje tegen de grens van Paraguay-Brazilië. Hier woont de familie langst de mama haar kant. Wat we hier het weekend hebben gedaan kan omschreven worden als : slapen, douchen, eten (BBQ en ontbijt). Normaal gingen we ook de boerderij van een nonkel bezoeken, maar de regen hield dit tegen.
Het was wel echt fijn om is totaal iets anders te zien van Brazilië. Het was echt een dorpje, en niet zo rijk, een boers-dorpje.(niet negatief bedoeld!)
Bijvoorbeeld ´savonds was er kei veel lawaai op straat, toen we dan vertrokken naar de pizzaria zag ik ook waarom. De ouders van de mama hebben een huis op de hoofdstraat van het dorpje. Hier komt dan precies iedereen samen, parkeert zijn auto er op de parkeerstrook die de 2 straten van elkaar scheid, en dan is het gewoon hangen rond de auto en sommige hebben dan een goei boxske in de auto.
In België noem ik dat gewoon marginaal!
Paraguay was ook heel anders, echt zo wat ge er van verwacht eigenlijk! Maar ik vond het geweldig om te zien.
Vandaag (donderdag 17 oktober) kwam ineens de grote directeur binnen in onze klas. Hij kwam ons uitnodigen voor de proclamatie van de derdejaars (laatstejaars). En hier werkt dat echt anders dan bij ons. Het schooljaar eindigt in november maar toch is er nu al de proclamatie. Dit komt omdat de meeste onder hun al een ingangsexamen op een universiteit hebben gedaan. De lessen stoppen dan ook vaak eerder voor hun. Vandaag is dan het officiële gedeelte, waar wij (gratis) welkom waren. Morgen is dan het feest waar iedereen welkom is als hij/zij R$180 (= 60 euro) betaald voor eten en drinken. Echt veel volk gaat hier dus niet naartoe.
En blijkbaar lijk ik ook Amerikaans? Deze directeur was een van de vele die weeral vroeg of ik van de VS was.
Maar hier laat ik het bij,
vele groetjes van mij!
Hey lief nichtje! Leuk om weer iets van u te kunnen lezen! Paraguay... haha... kunt ge iets specifieker zijn? Ik denk dat ge naar Pedro Juan Caballero geweest zijt, klopt dat? Dikke kus! xxx
BeantwoordenVerwijderen