WIST JE DAT...
- ze in Brazilië hun bestek andersom houden? Daarom vragen ze altijd aan mij of dat ik linkshandig ben
- je nooit wc-papier mag gooien in de wc hier, je moet het gooien in een klein vuilbakje
- dit een onhandige beweging is? Hierdoor heb ik mijn gsm al mooi in de wc laten vallen
- casino´s hier verboden zijn
- de jongeren hier allemaal bijna een iphone of smartphone hebben
- nutella hier hel duur is
- rijst en vlees hier ALTIJD op het menu staan
- ze hun neus hier nooit snuiten, dus in de klas is er altijd wel iemand die heel de les zit te snuiven
- een meid (huishoudster) hebben hier heel normaal is
- de politiek hier heel corrupt is (zeker in verband met het WK)
- de zomervakantie 2 weken wordt ingekort zodat ze bij het WK extra vakantie hebben
- dit zelfs een wet is dat alle scholen dit moeten doen
- straten er hier heel anders uitzien dan in België
- dit vooral komt omdat de straten heel breed zijn en alle huizen afgeschermd zijn door grote muren
- ze de ´EU´ niet kunnen uitspreken, hoe hard ze ook proberen
- dit echt grappig is om te horen
- sinterklaas hier niet bestaat
- leerkrachten heir een witte (dokters)jas dragen
- door het rode licht rijden hier normaal is
- verkeersregel hier niet echt gevold worden
- de mensen hier meer gelovig zijn dan in België
- de meeste Brazilianen een beetje wereldvreemd zijn
- ´s avonds hier niet echt een gezamelijk avondeten is, ze eten gewoon als ze zin hebben. Ik mis dan ook de goedgevulde kasten met eten thuis, dat bestaat hier niet echt, dus is het elke avond zoeken naar wat ik zou kunnen eten
- het niet goedkoop is hier
- het hier ook redelijk vaak regent, ne zware maar gelukkig korte bui , vergezeld met bliksem en donder! zo is België toch altijd een beetje dichtbij!
- mijn naam hier als evelIEnIE wordt uitgesproken
- Halloween hier helemaal niet gevierd wordt
- ik hier al 3 maanden ben!!
- hoe beter mijn Portugees gaat, hoe slechter mijn Frans, Duits, Engels en ja zelfs mijn Nederlands
- ik de chocomouse van moeke en de kriekentaart van bij oma mis!
- ik jullie ook wel mis
- ik nog steeds uitkijk naar jullie briefjes/kaartjes (heb er nog geen ontvangen, foi foi)
- ik door mijn voorraad belgische chocolade zit
- dit echt iets is om bijna depressief van te worden
- als je meer wil weten over mijn leven/ het land hier, je het mij altijd mag vragen!
- de grootste cultuurshock heb gehad in een soort van pretpark/kermis omdat ik er overal zo los in hing dat ik er gewoon schrik in had om er uit te vallen of dat het gewoon kapot ging (nog enger werd het toen ze besloten om de attractie ondersteboven stil te laten staan, en wij maar denken dat het kapot was)
zo dit waren de voornaamste dingen die ik even wou zeggen !
dikke zoenen van mij!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten