Oi queridas!
Even een verslagje over de feestdagen hier!De 21ste december zijn mijn mama en zus voor een maand naar Europa getrokken! Toen we namiddag naar de luchthaven wouden vertrekken, begon het ineens heel hard te regenen, toeval of niet ;) (het eerste land dat ze gingen bezoeken was België). Heel grappig, de papa had ons afgezet voor de deur, om dan een parkeerplaats te zoeken voor de auto. Na lang wachten hadden we hem toch maar opgebeld, bleek dat hem aant wachten was tot de regen stopte. Zo grappig, ne man met schrik voor regen!
Die avond ben ik dan samen met mijn papa en het liefje van mijn broer (de broers zelf waren voor een paar daagjes weg) naar een verjaardag gegaan. Het was de verjaardag van een neefje via via die 1jaar werd. Het was in een grote zaal helemaal versierd. Bij aankomst werd het kadotje aangenomen en bij op de stapel gezet, dan mochten we aan een tafel gaan zitten en kwamen garçons langst met eten. Na het verjaardagszingen, mochten we dan eindelijk aan de mooie gedecoreerde zoetigheden komen, hohohoho. Heel grappig wel dat er zo een groot en sjiek feest was voor een 1-jarige.
Verder is de meid ook met verlof gegaan toen de mama en zus naar Europa gingen. We zijn sindsdien elke dag bij de oma gaan eten of uit gaan eten. Wel grappig. Ook de was hebben we 1 keer naar de oma gedaan want hier kon niemand het doen.
De 24ste december was hier dan ook een redelijk normale dag. Rond 9uur zijn we naar de oma gegaan, daar hebben we goed gegeten (kalkoen en kip!). Erna was het tijd voor de Kerstshow van Andre Rieu! Mijn grootouders hier zijn grote fan! Evenlater werd ik dan naar de keuken geroepen, en kreeg ik onverwacht kadotjes! En nog niet weinig... Voor hun eigen hadden ze niets, hun antwoord hierop was dat ze zelf hier geen belang aan hechten. Echt wel heeeeeeel lief! Vond het zelf wel heel genant want mijn pakket, waar hun kadotjes (kleine kadotjes) inzaten was (en is nog altijd) niet aangekomen!
De 25ste zijn we dan smiddags de overschotjes gaan eten en was het voor de rest een gewone dag.
De 31ste zijn we dan vertrokken naar Paraguay. Hier hebben we weer onze nodige inkopen gedaan en ook kadotjes voor de neefjes van de familie. Erna zijn we dan doorgereden naar Amambai, hier woont de familie van de mama.
Hier hebben we dan savonds lekker gegeten, eerst wel gebeden en een speechke van de nonkel. Iets voor 12 ben ik dan met een nicht naar het vuurwerk even verderop gaan kijken, best wel veel! Veel meer als in Lummen ;)
Erna zijn de jongens en nonkels dan doorgegaan naar een feest, maar ik heb dit overgeslaan omdat ik nog kampte met mijn keelontstekingske. De volgende dag was het vooral uitslapen voor de feestgangers. De 2de zijn we dan vroeg terug vertrokken naar Campo Grande!
Zo even een korte update van de belangrijkste dingen.
Vandaag (8januari) zijn we ons allemaal aan het klaarmaken want morgenvroeg zitten we op het vliegtuig! Voor 2 weekjes ga ik naar Natal en Joao pessoa! Woep woep! Nog eventjes uitwaaien aan het strand om dan eind januari terug naar school te gaan.
Ik wens jullie allemaal een goed 2014 en voor de studenten: goei examens!
ps, als jullie een kerstkaartje hebben opgestuurd, en ik heb nog niets laten weten of erover gezegd, is het wellicht nog niet aangekomen! Er zijn in het totaal nog maar 2 aangekomen.. Maar ooit komt het wel aan ;)
Groetjesssss xxxxxx

Geen opmerkingen:
Een reactie posten